Etsi koulutusta 👉

02 elo 2012
KYSYMYS
Olen 47-vuotias mutta haluaisin vielä itselleni uuden ja aivan eri ammatin
kuin missä nyt työskentelen.
MIiten se käytännössä on mahdollista ?
Tulotaso ei juuri tästä kestäisi pudota.

08 elo 2012

Hei Arja,

Et kerro kysymyksessäsi mitään nykyisestä tulotasostasi tai nykyisestä ammatistasi, joten on hieman vaikea arvioida, millaisesta alanvaihdoksesta haaveilet. Työn ohella on kuitenkin mahdollista kouluttautua uuteen ammattiin, jos on alkanut tuntua siltä, ettei nykyinen työ enää inspiroi tarpeeksi.

Ylemmän korkeakoulututkinnon pystyy yleensä hankkimaan työn ohessa, jolloin opinnot eivät vaikuta suuresti totuttuun tulotasoon. Toisaalta jatkokouluttautuminen ei välttämättä tuo sitä haluttua aivan uutta ammattialanvaihtoa, jota toivot. Useimmiten täysin uuteen ammattiin kouluttautuminen vaatii intensiivistä otetta, eli saattaa myös vaikuttaa työssäkäyntimahdollisuuksiin.

Tarjolla on myös paljon aikuiskoulutusta, jota järjestetään viikonloppuisin, iltaisin tai intensiivikursseina, jolloin pystyisit myös opiskelun ohella käymään töissä.

Aikuiskoulutusten, yliopistojen ja ylempien ammattikorkeatutkintojen yhteishaun hakuaika on keväällä 4.3.–3.4.2013, joten olet ainakin onneksi hyvissä ajoin liikkeellä seuraavaa yhteishakua silmällä pitäen. Joihinkin aikuiskoulutuspaikkoihin saattaa myös olla jatkuva haku.

Käy lukemassa hieman lisää mahdollisesti sinulle sopivista koulutusmahdollisuuksista:

- aikuiskoulutus

- yliopistot ja korkeakoulut

- ammattikorkeakoulut

Onnea uuden ammatin etsintään!

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua