Sosionomikoulutukseen lähihoitajaopintojen jälkeen

25 huhti 2012
Onko lähihoitajilla mahdollisuuksia kouluttautua sosionomiksi? Olen laitoshuoltaja toiselta ammatiltani. Olen tehnyt vanhusten kanssa töitä kolmisen vuotta. Lähihoitajakoulua mulla on vielä noin vuosi jäljellä. Mihua kiinnostaisi palveluohjaaja, kotipalvelussa.

25 huhti 2012

Hei,

Voit hyvin hakea sosionomikoulutukseen lähihoitajaopintojen jälkeen. Lähihoitajakoulutus on toisen asteen koulutus, ja antaa siten yleisen hakukelpoisuuden ammattikorkeakouluun.

Kaikki hakukelpoiset hakijat kutsutaan yksipäiväiseen valintakokeeseen. Valintakokeessa testataan motivaatiota, opiskelu- ja työvalmiuksia sekä sosiaalisia taitoja. Valintakoe sisältää valintakokeeseen tuotavan valmistavan tehtävän luovuttamisen, aineistokokeen sekä ryhmäkeskustelun.

Sosionomin päivä- ja aikuiskoulutukset löydät täältä.

Tsemppiä opintoihisi ja aurinkoista kevättä!