Kasvatustieteen maisteriohjelma

18 tammi 2023
Olen koulutukseltani teologian maisteri. Haluaisin opiskella yleistä kasvatustiedettä työni ohessa. Onko minun mahdollista päästä suoraan maisteriohjelmaan, vai pitääkö ensin suorittaa kasvatustieteiden kandi-tutkinto?

18 tammi 2023

Hei,

Kasvatustieteen maisteriohjelman valintaperusteissa sanotaan, että valintaperusteena on kandidaatin tutkinto tai AMK-tutkinto, ja joko alempaan, kandidaatin tutkintoon sisältyvänä tai erikseen suoritettuna kasvatustieteellisen oppiaineen perus- ja aineopinnot (60 op). Kasvatustieteellisiksi oppiaineiksi luetaan kasvatustiede, aikuiskasvatustiede, varhaiskasvatustiede/varhaiskasvatus.

Suosittelisin olemaan vielä yhteydessä sen oppilaitoksen hakijapalveluihin, jonka maisteriohjelmaan olisit hakemassa, mikäli opintojen soveltuvuudesta herää lisäkysymyksiä.

Ystävällisin terveisin,

studentum.fi