Tradenomin monimuoto-opinnot

26 elo 2022
Hei,

Olen 40v mies Helsingistä. Olen ylioppilas vuosimallia 2001 ja vastaanottovirkailija oppisopimuksen kautta vuodelta 2008. Mietin nyt hakeutumista opiskelemaan tradenomiksi monimuotoisena työn ohessa.

Osaatko sano miten työkokemus otetaan huomioon? Olin 4 vuotta hotellialalla, 7 vuotta vakuutusalalla ja nyt olen ollut kohta 6 vuotta rahoitusalalla.

Eroaako aikuispuolen ns. pääsykoe normaalista ja mitä siihen sisältyy? En millään lötänyt tätä tietoa mistään.

26 elo 2022

Hei,

Kiitos viestistäsi. Mukava kuulla, että opiskelu innostaa!

Ammattikorkeakouluopinnoissa aiempaa työkokemusta ei oteta huomioon valintakokeessa, mutta opinnoissa niistä voi olla hyötyä. Asiasta voi keskustella opintojen alkaessa oman opinto-ohjaajan kanssa.

Monimuotototeutuksen valintakoe ei eroa päivätoteutuksen valintakokeesta. Valtaosa ammattikorkeakoulujen hakukohteista käyttää AMK-valintakoetta. Jos hakukohde ei käytä AMK-valintakoetta, tieto löytyy Opintopolku.fi-sivustolta. Joihinkin hakukohteisiin voi olla esimerkiksi ennakkotehtävä tai erillinen valintakoe.

Lisätietoja hakemisesta ja opinnoista voit kysellä suoraan korkeakouluilta. Tradenomin monimuotototeutuksia löytyy esimerkiksi täältä. Voit olla yhteydessä korkeakouluihin koulutusesittelyistä löytyvien yhteydenottolomakkeiden kautta.

Ystävällisin terveisin,

studentum.fi