Etsi koulutusta 👉

Sairaanhoitajan koulutus

04 marras 2011
KYSYMYS
Moikka! Olen kiinnostunut sairaanhoitajaksi opiskelusta. Ja haluasin kysyä milloin on seuraava hakuaika ja minkäläiset valintakokeet ovat? Kiitos, ystävällisin terveisin Rumija, 28 v.

02 syys 2019

Hei,

Sairaanhoitajaksi voi opiskella ammattikorkeakoulussa hoitotyön koulutusohjelmassa. Koulutus kestää 3,5 vuotta.

Sairaanhoitajan koulutukseen voi hakea seuraavan kerran ammattikorkeakoulujen valtakunnallisessa kevään yhteishaussa 5.3.-3.4.2012.
Englanninkielisen Degree Programme in Nursing -koulutuksen hakuaika on kuitenkin jo 9.1.-14.2.2012.

Valintakokeeseen kutsutaan koulumenestyksen ja ensimmäisen hakutoiveen yhteispisteiden perusteella nelinkertainen määrä hakijoita aloituspaikkoihin nähden. Valintakoe on yksipäiväinen. Valintakokeesta pitää saada vähintään 20 pistettä.

Valintakoe sisältää valintakokeeseen valmistavan tehtävän, aineistokokeen, ryhmätehtävän ja haastattelun. Valmistavassa tehtävässä sinun tulee pohtia seuraavia asioita:

• Miksi haet sosiaali- ja terveysalalle?
  • Mitä merkitystä koulutuksellasi, työkokemuksellasi tai harrastuksillasi on alalle hakeutumisessa?
  • Miksi haet opiskelemaan juuri nyt?
  • Mitä vahvuuksia sinulla on sosiaali- ja terveysalalle?
  • Millainen oppija olet?

Studentum.fi:stä löytyvät sairaanhoitajan koulutukset löydät täältä.

Onnea opintoihisi & mukavaa loppuvuotta!

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua