Etsi koulutusta 👉

03 touko 2011
KYSYMYS
Heissan!
Olen 43-vuotias mies ja kiinnostunut sosionomin ammattiin tähtäävästä opiskelusta. Kysymyksessä on uudelleen/aikuis- koulutuksesta. Tarvitsisin opiskelusuunnitelman ja hieman tietoa ja apua päästäkseni eteenpäin.

28 elo 2019

Hei,

Sosionomiksi voi opiskella ammattikorkeakouluissa. Tästä linkistä näet Studentumin hakukoneella olevia sosionomin aikuiskoulutusta tarjoavia ammattikorkeakouluja. Voit lisäksi etsiä tietoa internetistä.

AMK-koulutuksen kesto on 3 - 3,5 vuotta. Aikuiskoulutus järjestetään yleensä monimuoto-opetuksena, jolloin vain osa opetuksesta on perinteistä lähiopetusta ja opinnoissa on paljon oppimistehtäviä ja etäopetusta. Katso esimerkkinä Kemi-Tornion AMK:n sosionomin aikuiskoulutuksen esittely. Opintojen alussa tehdään opetussuunnitelma, mutta kysy asiasta oppilaitoksesta jos tarvitset alustavan opetussuunnitelman jo etukäteen.

Kevään yhteishaku loppui huhtikuussa. Ota yhteyttä sinua kiinnostaviin oppilaitoksiin ja kysy jos niissä otetaan oppilaita sosionomin aikuiskoulutukseen myös syksyn yhteishaussa 12.9.-7.10.2011. Tällöin voit aloittaa opinnot tammikuussa 2012. Jos haluat jo syksyksi opiskelemaan voit tutustua kansanopistojen tarjontaan, joiden hakuaika jatkuu kesään saakka. Sosiaalialan linjoja kansanopistoissa löytyy myös Studentumista. Opiskelu kansanopistoissa maksaa yleensä jonkin verran, mutta ammattikorkeakouluissa on maksutonta.

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua