Obduktiopreparaattori

14 huhti 2011
Koska alkaa seuraava obduktiopreparaattorin koulutus? Kauanko se kestää? ja kuinka paljon on lähiopiskelua?

28 elo 2019

Hei,

Obduktiopreparaattori mm. alkuavaa vainajan ruumiinavauksessa. Obduktiopreparaattoriksi pääsee lähihoitajan koulutuksella. Varsinaisen avauksen tekee patologi.

Voit opiskella esim. ammatti- ja aikuisopistoissa tai suorittaa tutkinnon työssäoppimisena. Obduktiopreparaattoriksi voit opiskella esim. Savon ammatti- ja aikuiskoulutuskeskuksessa. Koulutus on aikuiskoulutusta, mikä vaatii opiskelijalta hieman enemmän omaa aktiivisuutta.

Koulutus kestää noin kaksi vuotta ja maksaa noin 350 €. Tutkintomaksu on lisäksi 58 €. Parhaimman tiedon alkamisajasta saat suoraan Savon ammatti- ja aikuiskoulutuskeskuksesta. Voit jättää Studentumin verkkosivujen kautta yhteydenottopyynnön, joka menee suoraan oppilaitoksen sähköpostiin.

Onnea hakemiseen!