Etsi koulutusta 👉

03 maalis 2011
KYSYMYS
Hei!
Opiskelen parhaillani koulunkäyntiavustajaksi Turun kristillisellä opistolla. Haluaisin jatkaa opintojani Turussa, mutta miten? Olen aikuisopiskelija, tehnyt yli 20v työtä lastenohjaajana. Olen myös kädentaitojen ja ohjauksen artesaani ja pakolaisohjaaja, joten työ maahanmuuttajien parissa kiinnostaa myös todella paljon.Haluaisin työhön maahanmuuttajien opetuksen pariin. Olen suorittanut myös approja yliopistossa. Mitä ja miten minun tulisi opiskella, mihin hakea opiskelemaan Turussa? Sosionomiksi, opettajaksi, erityispedagogiikkaako? Kiitos vastauksesta jo etukäteen?

28 elo 2019

Hei,

Vaihtoehtoja on monia ja tyhjentävää vastausta on vaikea antaa. Kaikki luettelemasi vaihtoehdot voisivat olla sinulle oikeita.

Voisit tutustua esimerkiksi Turun ammattikorkeakoulun tarjoamaan sosionomin (AMK) tutkintoon.

Sosionomin tehtäväaloja ovat varhaiskasvatus, nuorisotyö, lastensuojelu, päihdetyö, mielenterveystyö, kriminaalityö, maahanmuuttajatyö, vanhustyö, vammaistyö, sosiaaliturvaan liittyvä ohjaus- ja neuvontatyö, sosiaalivakuutus, työvoimapalvelut ja kuntoutus. Eli voisit valmistuttuasi suuntautua esim. maahanmuuttajatyöhöhön.

Onnea opintoihisi!

Toivoo,

Studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua