Kone- ja tuotantotekniikka

09 tammi 2011
Moi olen 43v mies henkilö, joka on polven nivelrikon takia joutunut uusinta koulutukseen. Olen työskennellyt metallin- ja asennustöiden parissa ikäni ja minulla on kaksi ammatillista koulutusta -84-86 autonasentaja ja 2005 valmistuin Ikaalisten käsi- ja taideteollisestaoppilaitoksesta asesepäksi. Nyt kysynkin onko mitään mahdollisuutta päästä opiskelemaan kone - ja tuotantotekniikkaa, että läpäisee valintakokeet, kun epäilen, etten ihan tällä tietomäärällä vielä läpäise sitä, mutta metallista kuitenkin tiedän melko paljon.

Vesa Ropponen

28 elo 2019

Hei Vesa,

Ammatillisten opistojen / aikuiskoulutuskeskusten  valintakokeet vaihtelevat oppilaitoksittain, joten en voi antaa sinulle tyhjentävää vastausta. Ota siis yhteyttä oppilaitokseen, jossa voisit/haluaisit opiskella ja kysy pääsyvaatimuksista. Useimmat oppilaitokset ottavat huomioon aiemman työkokemuksen ja suoritetut tutkinnot.

Tutustu sivustollamme oleviin koulutuksiin:

Kone- ja tuotantotekniikka

Mukavaa kevään jatkoa!