rakennusinsinööri

06 joulu 2010
Olen 35 v vanha mies. Hetkellä töissä rakennusalalla. Teen paitsi kaikkia rakennusmies ja timpurihommia. Viimeiset 10 vuotta olen ollut näissä hommissa. Nyt kun mun lapset ovat jo koululaisia on tullut päähään että vois mennä jonnekin oppimaan vaikka rakennus insinööriksi että sais tulevaisuudessa ehkä rakennustyönmaan mestariksi. Onko jotain mahdollisuuksia ehkä edes näin että saa päivätyön vieresta tai internetin kautta oppia. Paljon maksaa ja mitä te osaisitte ehdotaa?
Olen kyllä virolainen mutta puhun hyvin suomea.Asun Turkussa
Kiitos!

02 syys 2019

Terve,

rakennustekniikkaa opiskellaan ammattikorkeakoulussa.  Diplomi-insinööriksi opiskellaan yliopistossa. Ammattikorkeakoulun aikuiskoulutusohjelmaan voivat hakea ne, joilla on lukion oppimäärä tai ylioppilastutkinto, toisen asteen ammatillinen perustutkinto tai muu ammattikorkeakoulukelpoisuuden antava koulutus. Hakijalla tulee lisäksi olla vähintään 18-vuotiaana hankittua työkokemusta vähintään kaksi vuotta (kaikki työkokemus otetaan huomioon). Suurin osa

Rakennusmestariksi aikuisena voit opiskella esim. seuraavissa AMK:ssa:

• Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Metropolia
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Saimaan ammattikorkeakoulu

Aikuiskoulutukset järjestetään useimmiten monimuoto-opiskeluna, joten opiskella voi työnohessa. Opiskelun toteutus vaihtelee oppilaitoksittain, joten ota sinua kiinnostavaan oppilaitokseen suoraan yhteyttä.

Opiskeluun voi saada monenlaista rahoitusta. Aikuiskoulutustukea voi saada julkisen valvonnan alaisen oppilaitoksen järjestämään koulutukseen, joka kestää vähintään kaksi kuukautta. Tarkempaa tietoa aikuiskoulutustuesta saa Koulutusrahaston verkkosivuilta, joilta voi myös tulostaa hakemuslomakkeen.

Toivottavasti löydät itsellesi sopivan koulutuksen!

/Studentum.fi