Etsi koulutusta 👉

Opintotukea koirankoulutuskursseille

21 tammi 2013
KYSYMYS
Hei! Olen kovasti kiinnostunut Koirakurssi / oppimispsykologian peruskurssista ja mahdollisesti myös jatko kursseista. Olen nyt kokopäivätyössä, mutta jatkuvan lomautus uhan alla. Voinko saada mitään oppintotukea yms matkakorvausta jos haen/pääsen tälle kurssille?

21 tammi 2013

Opintotukea voi saada peruskoulun jälkeisiin päätoimisiin opintoihin. Opintotukea voidaan myöntää, jos päätoimiset opinnot kestävät yhtäjaksoisesti vähintään kaksi kuukautta.

Sinun on myös edistyttävä opinnoissasi riittävästi, jotta opintotukea voidaan maksaa.

Opintotukea myönnetään pääsääntöisesti vain julkisen valvonnan alaisissa oppilaitoksissa suoritettaviin opintoihin. Tällä julkisen valvonnan alaisella oppilaitoksella tarkoitetaan oppilaitosta, joka on opetusviranomaisten tai oman alansa viranomaisten valvoma taikka jonka toimintaa valtio tukee.

Siten sinun kannattaa siis selvittää sekä oppilaitokselta, jossa kurssin suoritat, sekä suoraan Kelalta, millaiset mahdollisuudet sinulla on saada opintotukea opintoihisi.

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua